„Karel“ míří do regionů.


Politické kampaně

Schwarzenberg oživil své Fórum. S debatami míří do regionu Pracovní tým tvoří lidé z kampaně Volím Karla. Náklady hradí TOP 09

Když před rokem dostal Karel Schwarzenberg v prezidentské volbě více než dva miliony hlasů, rozhodl se založit své vlastní Fórum, které by udržovalo pozornost jeho příznivců a vybuzené společnosti. Předčasné volby ale činnost platformy utlumily.


Teď se tým z loňské ceněné kampaně „Volím Karla“ vrací na scénu. A přichází s podobnou taktikou jako hnutí ANO: se svými debatami chce objet regiony.


I když prý nemá jít o politickou kampaň, projekt zatím výhradně platí TOP 09. Strana se navíc chystá na květnové volby do europarlamentu. „Chceme přitáhnout lidi k politice a zvýšit jejich zájem ospolečenské otázky. Považujeme za důležité, aby se občané aktivně účastnili politického života, neboť to je základem demokratického státu,“ říká Schwarzenberg, jehož strana v říjnových volbách do sněmovny získala dvanáct procent hlasů.


V týmu Fóra Karla Schwarzenberga nechybí hlavní mozky prezidentské kampaně,která sbírala i odborné ceny, například Českou cenu za PR. V čele je mluvčí Marek Pražák a kreativci spojení s pražskou kavárnou Mlýnská David Gaydečka a Martin Kotas. Nechybí ani profesionální politici, třeba místopředsedkyně TOP 09 Helena Langšádlová.


„Fórum Karla Schwarzenberga není propojené s TOP 09, je to diskusní Fórum pro širší publikum. Oboje spojuje jméno pana předsedy,“ říká Langšádlová.


Faktem ale také je, že platformu platí hlavně strana. TOP 09 dle transparentního účtu Fóra dala na její činnost milion korun, dalšího čtvrt milionu přihodili Starostové a nezávislí.
„Hledáme ale i další sponzory,“ uvedla Langšádlová.


V tomto roce chce Fórum uspořádat dvacet přednášek a diskusí, s nimiž chce vyrážet i do regionů. Začali v lednu debatou Vztahy Česka s Ruskou federací a její zájmy ve střední Evropě.
„Každý měsíc bude debata na vybrané téma v Praze, následovat bude diskuse v regionu, kde se kromě hlavního tématu bude ještě debatovat o vybrané problematice, spojené s konkrétním regionem,“ říká mluvčí Pražák.


Téma Ruska si pro první debatu platforma vybrala prý kvůli blížící se olympiádě i událostem na Ukrajině. Mezi hosty byl třeba i bývalý český velvyslanec v Rusku a dnes poradce americké právní kanceláře Squire Sanders Petr Kolář.


První regionální výjezd pak zamíří do Libereckého kraje, kde má TOP 09 zázemí díky svému úspěšnému volebnímu lídrovi, poslanci Janu Farském. Poté se „karlovci“ vydají do Olomouce.
Regionální výjezdy i mimo „horkou“ fázi předvolební kampaně jsou tak trochu novým trendem v českém politickém marketingu. Do krajů se vydal Andrej Babiš před volbami i „nepovinně“ po nich.
„Určitě jsme se neinspirovali u ANO. Plány na debaty v regionech jsme měli od začátku našeho působení loni v zimě,“ vysvětluje Langšádlová.

Foto popis| ZNOVU Za Lidmi Úspěšné prvky z prezidentské kampaně i předvolebního boje o sněmovnu chce použít Karel Schwarzenberg se svým Fórem. Základ tvoří takzvaná kontaktní kampaň, která letos nabídne dvacet přednášek a debat.
Foto autor| FOTO: HN – LIBOR FOJTÍK

O autorovi| Tereza Šídlová, tereza.sidlova@economia.cz

Jako ANOHospodářské noviny | Rubrika: Česko | Strana: 4 | Autor: Tereza Šídlová |