Krajský web pro mladé je předražený a nefunkční


Za předraženou a nefunkční považuje středočeská TOP 09 webovou prezentaci pro žáky a studenty jetocool.cz, za kterou Středočeský kraj údajně zaplatil dva miliony korun.  Web má přitáhnout pozornost mladých a přiblížit jim zábavnou formou kraj, ve kterém žijí. Záměr se však v tomto případě míjí účinkem. Ani po grafické, technické a redakční stránce web neodpovídá vynaloženým prostředkům.

 


„Podobný web možná není špatným nápadem, nicméně zpracování není redakčně příliš kvalitní. Mladí o něm vesměs nevědí a i kdyby věděli, v této podobě je nezaujme. Není nápaditý, užitečný ani příliš přehledný. Celkové zpracování webu, včetně grafické a technické stránky, v řádu téměř dvou milionů korun se z tohoto pohledu jeví jako nadhodnocené. Kraj zkrátka vyplýtval finance na další nesystémový polotovar,“ uvedla předsedkyně středočeské organizace TOP 09 a poslankyně za Středočeský kraj Helena Langšádlová.


Podle IT odborníků je tojecool.cz v celku běžný redakční web. Stránky mají jednoduchý vzhled se třemi šablonami. „Podle veřejných nástrojů lze vyvodit návštěvnost sto až dvě stě příchodů denně. Krajem uváděná denní návštěvnost tři a půl tisíce až pět tisíc je s největší pravděpodobností velmi zkreslena, respektive zveličena,“ potvrdil IT odborník Jan Vorel a dodal: „Správnost tohoto tvrzení podporuje i relativně malá komunita stránky na Facebooku. Ta čítá pouze sto devadesát podporovatelů, což u stránek s až pětitisícovou návštěvností denně lze předpokládat násobně větší počet příznivců.“
Grafické zpracování takového návrhu by nemuselo přesáhnout 50 tisíc korun. Stejnou sumu by neměl překročit ani poměrně jednoduchý redakční systém na vkládání a správu článků. „Marketingová podpora webu je poměrně komplexní záležitost. I náklady na tuto část si dovedu představit ve výši maximálně nižších desítek tisíc korun měsíčně,“ doplnil Jan Vorel.


Negativně mládež vnímá i relativně velké množství PR článků, které podle jejich slov nudí. Pokud odečteme reálné náklady na grafiku, technické zpracování a marketing, zbývá přes milion korun na redakční část. „Vzhledem k tomu, že jsou stránky zaměřeny na mládež, bylo by dobré přidat více napojení na sociální sítě a další sociální prvky, nejen Facebook. Stránky by také měly být lépe navrženy pro zobrazení na mobilech a tabletech,“ zhodnotil středoškolský student z Kolína Petr Křemen.


„Chybí kreativita, poznávání hrou, další prvky, které by mládež přitáhly, např. formy on-line zábavy a podobně. Zkrátka, za takovou sumu peněz bych si představovala citlivější přizpůsobení nejen potřebám mladých a dětí, ale také jejich, řekněme, duši,“ zakončila Helena Langšádlová. 

V Praze 19. 3. 2012


Eva Havelková
tisková mluvčí středočeské organizace TOP 09
mobil: 602297279, e-mail: press@stc.top09.cz